Kompletní služby

Záchovná stomatologie

Zubní kazy jsou jednou z nejrozšířenějších příčin návštěvy zubního lékaře. V rámci záchovné neboli konzervativní stomatologie léčíme především méně závažné kazy (tzn. takové, které se ještě nestihly rozšířit k zubní dřeni).

Nejběžnější metodou léčby přitom bývá léčba pomocí zubních výplní z několika různých druhů materiálu. Dnes už velmi běžně používáme výplně z fotokompozitního materiálu, které se díky bílé barvě v ústech velmi snadno ztratí a nezpůsobují tedy žádné problémy estetického rázu.

Klasická amalgámová náplň, která takové estetické kvality postrádá, má naproti tomu o něco univerzálnější možnosti využití a často ji tedy používáme tam, kde aplikace bílé výplně není technicky možná. V obou případech se jedná o poměrně běžná, nenáročná ošetření, která provádíme s pomocí lokální anestezie, abychom zaručili absolutní bezbolestnost zákroku. Zatímco v případě aplikace amalgámové plomby se přitom doporučuje alespoň dvě hodiny nekousat, s pomocí fotokompozitní plomby je možné začít normálně fungovat takřka okamžitě.

Obecně řečeno však žádné z těchto ošetření nezpůsobuje žádné zásadní obtíže pro běžné fungování.

Estetická stomatologie

Protetika

Protetika, jak název naznačuje, je stomatologický obor, který se zabývá zhotovováním a aplikací zubních náhrad.

V případě nenávratné ztráty zubu, ať už z jakékoliv příčiny, je tím nejzásadnějším úkolem zajistit pro Vás náhradu, která bude adekvátní ve všech ohledech, jak funkčně, tak esteticky. To platí jak u snímatelných náhrad, tak u pevných zubních implantátů, resp. korunek či můstků.

Endodoncie

Pod pojmem endodontického ošetření si většinou – oprávněně, protože jde zřejmě o nejčastější z úkonů, které pod endodoncii spadají – představíme ošetření kořenových kanálků. K takovému vyšetření přistupujeme, když poškození zubu, ať už následkem úrazu nebo pokročilého zubního kazu, zasáhne až do zubní dřeně.

Endodoncie patří k náročnějším z úkonů, které v naší zubní ordinaci běžně provádíme, ale díky svým dlouholetým zkušenostem je provádíme s vysokou úspěšností a minimální zátěží jakéhokoliv druhu pro pacienta.

Dentální hygiena

Dentální hygiena jako obor zažívá v poslední době poměrně výrazný boom, který je možné si vysvětlovat zvyšující se zodpovědností pacientů vůči preventivní péči o svůj chrup. Pod pojmem dentální hygieny se totiž skrývá především sada různých menších diagnostických i léčebných úkonů, které výrazně přispívají především ke kvalitě prevence.

Úkolem dentální hygienistky je mimo jiné odstranit zubní plak a kámen, pozorně sledovat možná počínající onemocnění zubů nebo zhodnotit kvalitu zubní hygieny a navrhnout nová řešení, která k její kvalitě přispívají.

Dentální hygiena hraje podstatnou roli při snaze podchytit možný zánět dásní nebo počínající parodontózu. Obecně tak toto specializované vyšetření může výrazně pomoci k celkovému zdraví Vaší zubní dutiny. Proto doporučujeme absolvovat ho, podobně jako pravidelné prohlídky, alespoň dvakrát ročně.